Autor Tema: Vaznost vlakana u ishrani  (Pročitano 10544 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Tikica

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 4019
  • Pol: Žena
    • ExYu fitness
Vaznost vlakana u ishrani
« poslato: Januar 17, 2007, 01:09:13 pre podne »

Jeste li znali da biste za konzumiranje ispravne količine vlakana za vas organizam trebali pojesti 25 kriski integralnog hleba u samo jednom danu !

Stručnjaci preporucuju da povećamo unos vlakana da bismo odrzali dobro zdravlje. Preporučeni dnevni unos je 25-35g ili vise, a prosječni Europljanin uzima samo 12-15g vlakana na dan.




Zasto trebamo vlakna ?

Telo treba vlakna da mu pomognu u ispiranju toksina i otpadnih tvari. Kao neprobavljivi ostatak ugljenihhidrata koji se nalazi u hrani, vlakna prolaze kroz telo u debelo crevo, gde apsorbuju vodu i ostale otpadne materijale, te biva izbačeno kao stolica. Vlakna pomazu u ubrzavanju prolaska hrane smanjenjem vremena tokom kojeg se hrana zadrzava u probavnom traktu. Manjak vlakana u hrani je jedan od glavnih čimbenika mnogih zdravstvenih problema.

Vlakna za kontrolu tezine


Kada provodite program kontrole tezine, od presudne je vaznosti da uzimate dovoljno vlakana kako bi vas organizam dobro funkcionirao. Vlakna su potrebna kao pomoć u procesu eliminacije, pa je stoga podrska vlakana bitna. Ako smanjite unos kalorija, moze se desiti da smanjite i količinu vlakana koju unosite u organizam – stoga ne zaboravite nadopuniti količinu vlakana ! To se odlično postize konzumiranjem mnogo sarenog voća i povrća i svakodnevnim uzimanjem visokokvalitetnog dodatka ishrani s vlaknima.

Hrana bogata vlaknima …

Voće (Jabuke sadrze mnogo vise vlakana nego naranče. Jabuka sadrzi oko 4 g vlakana, dok ih mala naranča ima oko 1,6g).

• Povrće
• Integralne zitarice
• Orasi i lesnjaci
• Sjemenke
• Grasak
• Kasa
• Psenične mekinje







www.zdrav-zivot.com

Van mreže nijagara

  • Rekreativac
  • *
  • Poruke: 73
  • Pol: Žena
Odg: Vaznost vlakana u ishrani
« Odgovor #1 poslato: Jul 04, 2007, 03:26:17 posle podne »
 joj ,znači mi moramo pojesi sav taj hljeb.kokika bih tek onda bila.koliko smijem jabuka pojesti  na dan

Van mreže Tikica

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 4019
  • Pol: Žena
    • ExYu fitness
Odg: Vaznost vlakana u ishrani
« Odgovor #2 poslato: Jul 04, 2007, 03:31:10 posle podne »
jabuka je super vocka..mozes 2 slobodno  ;)

Van mreže nijagara

  • Rekreativac
  • *
  • Poruke: 73
  • Pol: Žena
Odg: Vaznost vlakana u ishrani
« Odgovor #3 poslato: Jul 04, 2007, 03:34:12 posle podne »
 ok , pošto imam domaće jabuke ,sad ću ih pojesti. juče sam kupila grejp ,kakav je on za jelo po pitanju vlakana budući da ga volim

Van mreže Tikica

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 4019
  • Pol: Žena
    • ExYu fitness
Odg: Vaznost vlakana u ishrani
« Odgovor #4 poslato: Jul 04, 2007, 03:43:05 posle podne »
Sadrži "pektin" (povoljno deluje na vrednost masnoce koja se nalazi u krvi i izlucivanje otrovnih stvari dok veliki broj neprobavljivih vlakna utiče na regulaciju stolice)-kao i jabuka.
Ima- 91 g vode, 7 g ugljikohidrata, 1.4 g biljnih vlakana.
Energetska vrednost grejpa u 100 g je 117 kJ (28 kcal). Zbog niske energetske vrednosti pogodan je kod osoba koje su na dijeti.
Sadrži male količine vitamina grupe B, 40 mg vitamina C, a od minerala 150 mg kalijuma, 15 mg kalcijuma, 10 mg magnezijuma, fosfor, .gvozdje, cink i bakar.

Van mreže nijagara

  • Rekreativac
  • *
  • Poruke: 73
  • Pol: Žena
Odg: Vaznost vlakana u ishrani
« Odgovor #5 poslato: Jul 04, 2007, 03:45:08 posle podne »
 znači navalimo na grejp..hvala ti ,pravi si znalac svog posla ,svaka čast. :clap: :clap: :clap: :clap:

Van mreže Tikica

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 4019
  • Pol: Žena
    • ExYu fitness
Odg: Vaznost vlakana u ishrani
« Odgovor #6 poslato: Jul 04, 2007, 03:51:57 posle podne »
sve to i ti mozes da naucis  ;)
i ne preteruj/ ne navaljuj na voce !  :lol:

Van mreže nijagara

  • Rekreativac
  • *
  • Poruke: 73
  • Pol: Žena
Odg: Vaznost vlakana u ishrani
« Odgovor #7 poslato: Jul 04, 2007, 03:54:50 posle podne »
doro šefice ;)