Autor Tema: Soja i egg protein vs WHEY I kazein  (Pročitano 6155 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže bladerunner

  • Rekreativac
  • *
  • Poruke: 20
  • Pol: Muškarac
  • Brži. jači, izdržljiviji....
    • igorprotic/trener
Soja i egg protein vs WHEY I kazein
« poslato: April 17, 2012, 10:34:19 pre podne »
Izolat soje
     Svako ko je probao zna da nije narocito ugodno jesti tofu (sir od soje).Protein soje (posebno u svom nerafinisanom obliku) nikad nije vazio za visoko-kvalitetan protein.Obzirom da je biljnog porekla i ne sadrzi sve esencijalne aminokiseline, protein soje je smatran inferiornim i nekompletnim.Tek 80-tih soja se pojavljuje na trzistu u vidu suplementa (prvo u vidu kocentrata, sadrzaj proteina u rasponu od 34-90%, koji nije imao kvalitetan aminoprofil i bio je prepun natrijuma i karbohidrata.Medjutim, u drugoj polovini 90-tih, zahvaljujuci pre svega naporima americke kompanije Protein Tehnologies, postupci ekstracije, koncentracije i razvoja proteina soje dramaticno su poboljsani.Sada postoji citav spektar raspolozivih visoko-kvalitetnih proizvoda sa izolovanim proteinima soje, ciji proteinski sadrzaj premasuje 90%.Komercijalno ime za njih je Supro (kovanica od “Superior Protein”).Testovi su  zatim sprovedeni i dobijeni su rezultati koji pokazuju da protein soje prakticno ne zaostaje za favorizovanim proteinima zivotinskog porekla.Zatim je sproveden klinicki eksperiment sa ciljem da se utvrdi dejstvo proteina soje na na nitrogenu retenciju kod zdravih mladih muskaraca (jednoj grupi ispitanika je davano 0,8g proteina soje po kg telesne tezine – svega 72g za coveka od 90kg, a druga grupa je dobijala istu kolicinu proteina govedine.Na kraju eksperimenta, izmedju dve grupe nisu izmerene zncajnije razlike u nitrogenom bilansu, a nisu pronadjeni ni znaci gubljenja mase telesnih celija).Dakle, sveukupni zakljucak je: hranjivi kvalitet izolovanog proteina soje je visok, te ovaj biljni protein moze sluziti kao jedini izvor esencijalnih amino-kiselina i nitrogena za odrzavanje proteina kod odraslih osoba.
Prednosti proteina soje:
•   Izolati proteina soje imaju najvisu koncentraciju necega sto kompanija Protein Tehnologies oznacava kao “kriticna grupa” aminokiselina, gde spadaju BCAA i dve uslovno esencijalne aminokiseline – arginin i glutamin (ovih pet aminokiselina cine i do 36,2% Supro proizvoda – glutamine ima 19,1% , sto je samo malo manje nego kod kazeina).Ove kriticne aminokiseline cuvaju misicno tkivo pri dijeti.
•   Razne studije su pokazale da redovan unos izolovanog proteina soje moze povecati prirodnu telesnu produkciju hormona tiroksina (T4), tiroid-stimulatornog hormona (TSH), tri-jodotironina (T3), pa cak i inzulina u poredjenju sa drugim izvorima (npr. kazein i riblji protein).Tiroksin igra veoma vaznu ulogu u regulaciji brzine metabolizma (ova metabolicka podrska moze biti od znacajne pomoci atletama koji sprovode dijetu i program treninga za skidanje telesne tezine/masti).
•   Postoji i jedan broj studija koje podrzavaju tvrdnju da soja smanjuje nivoe holesterola i triglicerida.
•   Izgleda da izolati soje imaju i zanimljivu sposobnost da smanjuju viskozitet krvi (tj. cine da krv bude nesto redja – slicno kao aspirin).Ovo funkcionalno svojstvo moze poboljsati cirkulaciju i dopremanje hranjljivih sastojaka treniranim misicima.
•   Jos neka zanimljiva istrazivanja koja su vrsena na zivotinjama ukazuju da jedan od izoflavona koji se nalazi u izolatu soje moze imati polno-specificni normalizujuci efekat na produkciju polnih hormona (kod muskih zamorcica zabelezeno je vece izlucivanje testosterona i hormona rasta kao i veci misicni rast, dok su zenski zamorcici zapravo izgubili tezinu, uz smanjenje nivoa testosterona i hormona rasta.
•   Cak i najkvalitetniji izolati soje dvostruko su jeftiniji od najkvalitetnijih izolata proteina surutke.
Slabosti proteina soje
•   Izolati proteina soje imaju relativno mali sadrzaj esencijalne aminokiseline metionin, sto ogranicava bio-iskoristljivost ovog proizvoda (zato mnogi proizvodjaci dodaju metionin u proizvode sa izolatom soje).
•   Sirovi proizvodi od soje sadrze substance, poznate kao “fito-estrogeni”.To su biljne hemikalije, koja imaju neka ista bio-dejstva kao hormon estrogen.Za neke primene, ovo je pozitivno.Hrana od soje se stotinama godina koristi na Orijentu za pomoc u kontroli simptoma menopauze kod sredovecnih zena.Medjutim, estrogen za atlete verovatno jedna od najmanje pozeljnih stvari.Srecom, u visoko-kvalitetnim izolatima proteina soje, fito-estrogeni se nalaze u veoma malim, beznacajnim kolicinama.
•   Na trzistu ima proizvoda koji sadrze koncentrat proteina soje, koji nema visoko-kvalitetan hranljivi profil niti funkcionalna svojstva koja nudi izolat.Zato je bitno da na etiketi bude striktno navedeno da je rec o izolatu proteina soje.
Protein jaja
     Protein jaja je proteklih 30 godina smatran jednim od najkvalitetnijih proteina na planeti i “zlatnim standardom” za ljudsku ishranu (zahvaljujuci svom veoma dobrom amino-sastavu).U vreme kad je proteinu jaja dodeljena titular “zlatnog standarda”, sadrzaj amino-kiselina je bio jedini kriterij za procenu vrednosti proteina, ali tada malo ili nimalo znalo o izolovanim proteinima surutke ili soje, i o funkcionalnim svojstvima razlicitih proteina.Ipak, protein jaja ima veoma vazno mesto u ishrani atleta (kuvana ili przena na teflonu).Kao proteinska hrana, belanac jajeta (uz poneko zumance) je ispred obranog mleka, svapskog sira, pa cak i ispred pilecih grudi.
Prednost proteina jaja
•   Veoma dobar amino-profil
•   Jaja su sjajna proteinska hrana
•   Nove verzije proizvoda u prahu su veoma prakticne i prenosive za ishranu (mogu se odlicno koristiti kao dodatak ishrani)
Slabosti proteina jaja
•   Osim snaznog amino-sastava, on ne nudi nikakva posebno korisna funkcionalna svojstva.
•   Cena jaja na trzistu.
Sta koristiti i kada:
1.   Nabacivanje mase
Najbolje je unositi whey i kazein.Ova dva proteina se po sastavu amino-kiselina sjajno nadopunjuju: kazein ima znatno vise glutamine i fenilalanina nego whey, dok whey ima visok sadrzaj BCAA (na ovaj nacin dobija se izvaredni ukupni amino-sastav.Whey je odlican za neposredno pre, tokom i odmah nakon treninga.Kazein ce produziti vreme boravka amino-peptida u stomaku, te ce stepen iskoristljivosti biti veci.Kad radimo na masi, svako poboljsenje iskoriscenja proteina je dragoceno.Zato kombinaciju whey i kazeina treba koristiti izmedju obroka i pred spavanje.Dobar izvor kazeina je i izolat/koncentrat milk proteina.Posto bi dva preparata bilo skupo, mozemo uzeti whey supplement, a da vam izvor kazeina bude obezmasceno mleko ili svapski sir.Kombinacija whey-kazein ima jos dve prednosti: kazein ima visok sadrzaj glikogenih amino-kiselina, a whey stimulise prirodnu proizvodnju IGF-1 (obe osobine olaksavaju i ubrzavaju izgradnju misicne mase).
2.   Dijeta za skidanje
Cilj svakog na dijeti je da izgubi sto vise masti a da pri tom gubitak misicnog tkiva bude sto manji.Izolat proteina soje moze biti veoma koristan za ovu namenu.Idealan odnos izolat soje, surutke i kazeina mogao bi biti 2:1:1, navedenim redom.Zbog njegove dokazane sposobnosti ocuvanja brzine metabolizma putem produkcije tiroksina – cak i tokom perioda intenzivnog fizickog stresa i niskog kaloriskog unosa – izolat soje se zaista moze nazvati “proteinom za dijetu”.Uvek kad u nekom periodu znatno smanjimo kaloriski unos, telo u “samoodbrani” usporava metabolizam.Time se otezava dalje sagorevanje suvisnih kalorija i gubljenje masti.Izolat soje umanjuje ovaj efekat i pomaze telu da sagoreva kalorije.Kombinovanjem proteina soje i surutke otklanjaju se nedostaci proteina soje (pre svega metionina), i istovremeno se obezbedjuje dovoljno BCAA za sprecavanje misicnog katabolizma.Oni koji sprovode restriktivne dijete i istovremeno intenzivno treniraju, posebno je znacajna funkcionalna osobina whey-a da poboljsa imunitet, sto je posebno vazno kada ogranicimo kaloriski unos – odnosno hranjivih materija.

Preuzeto iz casopisa MAXX
blade

Van mreže Lazic

  • Administrator
  • *
  • Poruke: 21975
  • Pol: Muškarac
    • EXYU FITNESS
Odg: Soja i egg protein vs WHEY I kazein
« Odgovor #1 poslato: April 17, 2012, 10:40:09 pre podne »
pisac, izvor, prevodio, preuzeto ?
Online prodavnica prirodnih dodataka ishrani i opreme - link
Uz svaki kupljeni preparat besplatan ONLINE strucni savet i konsultacije - link
Najbolji popusti i pokloni na webu - link 
BESPLATNA DOSTAVA ZA KUPOVINU PREKO 6000 din

EXYU FITNESS NA YOUTUBE-u - link
http://www.exyu-fitness.com/shop/   forum sitemap  webshop sitemap

Van mreže lakyh8

  • Domacin foruma
  • *
  • Poruke: 112
  • Pol: Muškarac
  • http://www.youtube.com/watch?v=TXzSg6FhAP4&feature
Odg: Soja i egg protein vs WHEY I kazein
« Odgovor #2 poslato: Maj 09, 2012, 11:14:36 pre podne »
Pise Lazicu iz casopisa max. :))
Whey i casein .Bar po meni.  Ja cu jos ubaciti kreatin,bca i neke vitamine. I to ce biti moja suplementacija

Van mreže Lazic

  • Administrator
  • *
  • Poruke: 21975
  • Pol: Muškarac
    • EXYU FITNESS
Odg: Soja i egg protein vs WHEY I kazein
« Odgovor #3 poslato: Maj 09, 2012, 11:26:44 pre podne »
pisac, itd..vidis da je menjao cim su razbijeni linkovi umesto recim sada sam namestio da bude ok
Online prodavnica prirodnih dodataka ishrani i opreme - link
Uz svaki kupljeni preparat besplatan ONLINE strucni savet i konsultacije - link
Najbolji popusti i pokloni na webu - link 
BESPLATNA DOSTAVA ZA KUPOVINU PREKO 6000 din

EXYU FITNESS NA YOUTUBE-u - link
http://www.exyu-fitness.com/shop/   forum sitemap  webshop sitemap

Van mreže mersim

  • Iskusni rekreativac
  • *
  • Poruke: 42
  • Pol: Muškarac
Odg: Soja i egg protein vs WHEY I kazein
« Odgovor #4 poslato: Avgust 29, 2012, 11:48:10 posle podne »
ovaj bladerunner samo spamma  :wallbash1: