Autor Tema: Makrobioticke namirnice  (Pročitano 24137 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Tikica

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 4019
  • Pol: Žena
    • ExYu fitness
Makrobioticke namirnice
« poslato: Februar 21, 2007, 12:05:54 posle podne »

Makrobioticke namirnice delimo na :

Za redovnu upotrebu - namirnica se može uzimati svaki ili svaki drugi dan.
Za povremenu upotrebu - namirnica se može uzimati 1 - 2 puta nedeljno.
Izbegavati - potpuno izbegavati ili ograniciti upotrebu


ZA REDOVNU UPOTREBU

Zitarice u zrnu - Mrki pirinač sitnog zrna, Integralni ovas, Mrki pirinač srednjeg zrna, Integralna pšenica, Proso, Raž, Ječam, Heljda
Povrce - Prokule, Zeleni deo dajkona, Kupus (zeleni), Zeleni deo maslačka, Zeleni deo šargarepe, Zeleni deo slačice, Karfiol, Peršun, Sitan luk, Ljutika, Kelj, Praziluk, Zeleni deo repe, Potočarka
Sve vrste tikava. Čičak, Paškanat, Šargarepa, Rotkvice, Dajkon, Repa, Maslačkov koren, Lotosov koren, Crni luk.
Mahunarke - Azuki, Leblebija, Sočivo (zeleno)
Proizvodi od soje: Tofu (sir od soje), Tempeh (meso od soje), Nato (fermentisana soja)
Alge - Agar-agar, Kombu, Arame, Nori, Dulse, Vakame, Hidžiki
Ribe - /
Jezgrasti plodovi i semenke - /
Deserti i voce - /
Pica - Čaj od banča granja (kukiča), Izvorska bunarska voda, Čaj od banča peteljki, Ostali čajevi od žitarica ili tradicionalni nestimulativni čajevi, Čaj od prženog pirinča, Čaj od prženog ječma
Dodaci jelima - Tamari sos od soje, Šio kombu, Gomašio (susamova so), Nori kao začin, Prah od prženih algi, Teka, Umeboši šljive
Tursija - Mekinje, Kiseli kupus, Rasol, Takuan, Miso, Tamari, Miso-mekinje, Umeboši, Presovana turšija
Ulja - Susamovo ulje, Kukuruzno ulje, Crno susamovo ulje
Zacini - Miso, Sirće od pirinča, Tamari sos od soje (šoju), Sirće od umeboši šljive, Umeboši šljiva ili pasta, Bela ili svetlosiva nerafinisana morska so
Namirnice koje radi boljeg zdravlja treba izbegavati - /



ZA POVREMENU UPOTREBU


Zitarice u zrnu - Slatki mrki pirinač, Pirinačni kolači, Moči (tucani slatki pirinač), Krekeri od integralne pšenice, Mrki pirinač dugog zrna, Lomljena pšenica - bulgur, Udon (rezanci od integralne pšenice), Valjani ovas, Soba (rezanci od heljde), Somen (tanki rezanci od integralne pšenice), Špageti od integralne pšenice, Kukuruzni griz, Kukuruz, Ražane pahuljice, Beskvasni hleb od integralne pšenice ili raži, Kuskus, Seitan (pšenični gluten), Fu (nabubreli pšenični gluten)
Povrce - Celer, Krastavac, Prokelj, Keleraba, Zeleni grašak, Snap boranija, "Ledena" zelena salata, Crveni kupus, Letnje tikve
Mahunarke - Crna soja, Sočivo (crveno), Soja, Prepolovljen sušen grašak, Čitav sušen grašak
Alge - /
Ribe - Šaran, Crveni grgeč, Haringa, Pastrmka, Ostrige
Jezgrasti plodovi i semenke - Susamove semenke, Kikiriki, Suncokretove semenke, Orah, Kesten, Bademi, Bundevine semenke
Deserti i voce - Pirinčani sirup, Kesten, Ječmeni slad, Jabučni sok ili jabukovača, Amasake, Suvo grožđe, Suvo voće iz umerenog klimatskog pojasa
VOĆE: Jabuke, Dinje, Kajsije, Breskve, Kupine, Kruške, Borovnice, Šljive, Trešnje, Maline, Ribizle, Jagode, Grožđe, Mandarine, Lubenice
Pica - Kafa od žitarica, Umeboši čaj, Čaj od maslačka, Mu čaj, Kombu čaj, Ostali tradicionalni nearomatični čajevi od korenova i biljni čajevi
Za ređu upotrebu: Sojino mleko, Pivo, Sok od povrća, Sake, Sok od voća (iz umerenog klimatskog pojasa), Ostala pića od žitarica, mahunarki i biljni napici.
Dodaci jelima - /
Tursije - /
Ulja - Suncokretovo ulje, Sojino ulje, Maslinovo ulje, Ulje od kikirikija
Zacini - Biljno ulje, Pirinčani sirup, Sirće od kiselog kupusa, Ječmeni slad, đumbir, Senf, Ren, Ostali tradicionalni prirodno prečišćeni začini
Namirnice koje radi boljeg zdravlja treba izbegavati - /



IZBEGAVATI

Zitarice u zrnu - /
Povrce - Špargle, Prkos, Avokado, Spanać, Plavi patlidžan, Sladak krompir, Zelena i crvena paprika, Paradajz, Krompir, Tikvice
Mahunarke - /
Alge - /
Ribe - Tamno meso, Plava riba
Jezgrasti plodovi i semenke - Tropski jezgrasti plodovi, Brazilski orah, Pistaće, Lešnik
Deserti i voce - Šećer (beli, sirovi, mrki), Fruktoza, Melasa, Čokolada, Kukuruzni sirup, Rogač, Saharin i drugi veštački zaslađivači, Med
VOĆE: Tropsko voće i sokovi, Banane, Limun, Smokve, Grejpfrut, Urme, Kokos, Pomorandže, Kivi
Pica - Kafa, Gazirana pića, Kafa bez kofeina, Alkohol, Stimulativni aromatični čajevi, Voda sa hemikalijama i destilisana voda
Dodaci jelima - /
Tursija - Beli luk, Sirće (jabukovo, vinsko itd), Trave
Ulja - Buter i margarin, Salo, Mast i sve životinjske masnoće, Rafinisana, hemijski prerađena biljna ulja, Margarin od soje
Zacini - Razne začinske trave, Sve neprirodne veštački ili hemijski preređene začine, Jodiranu so, Majonez, Vinsko i jabukovo sirće, Margarin od soje, Ginseng
Namirnice koje radi boljeg zdravlja treba izbegavati -
Životinjski proizvodi
Tamno meso (goveđe, jagnjeće, svinjsko), Živinsko meso, Suhomesnati proizvodi, Divljač, Kobasice (viršle), Jaja
Mlečni proizvodi
Sir, Sladoled, Buter, Pavlaka, Mleko (neobrano obrano itd), Kisela pavlaka, Jogurt, Margarin, Kefir
Prerađene namirnice
Instant-hrana, Konzervisana hrna, Zamrznute namirnice, Rafinisano (belo) brašno, Poliran (beli) pirinač, Prskane namirnice, Obojene namirnice, Zračene namirnice,
Namirnice tretirane hemikalijama, aditivima, veštačkim bojama, veštačkim aromama, emulgatorima, zaštitnim sredstvima
Vitamini i dodaci (vitaminske pilule sintetičke ili prirodne)





Makrobiotika


Van mreže mila85

  • Rekreativac
  • *
  • Poruke: 61
  • Pol: Žena
Odg: Makrobioticke namirnice
« Odgovor #1 poslato: Jul 05, 2007, 02:09:09 posle podne »
Tikice,
Do sad sam se trudila da se hranim po makrobiotici,ne bas striktno ali dosta sam se trudila.Od skoro sam pocela da vezbam sa tegicima-moram da malo nabildujem gornji deo tela i listove.Da li mogu da nastavim da jedem makrobioticku hranu i u cemu ima najvise proteina?
Inace verovatno znas da je makrobiotika protiv svega sto je neorgansko,obradjivano rafinisano i industrijski spremano a videla sam da bi posle treninga trebalo da pijem PWM,da li ja mogu PWM da napravim da je prirodan tj.od nekih namirnica?Videla sam da se najbrze apsorbuje voce i corbice od povrca(15-20 min)ali da li u njima ima dovoljno proteina za posle vezbanja a ako ne sta mi predlazes?

Van mreže Tikica

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 4019
  • Pol: Žena
    • ExYu fitness
Odg: Makrobioticke namirnice
« Odgovor #2 poslato: Jul 05, 2007, 02:29:13 posle podne »
Prvo mi je PWM upao u oci..ne mozes jer je protein surutke u pitanju...
Imam ja pitanje za tebe..pa onda nastavljamo dalje.. Zasto makrobiotika?

Van mreže mila85

  • Rekreativac
  • *
  • Poruke: 61
  • Pol: Žena
Odg: Makrobioticke namirnice
« Odgovor #3 poslato: Jul 05, 2007, 03:14:42 posle podne »
Pa makrobiotika zato sto sam videla ljude koji su lecili teske oblike raka tom ishranom i sticajem okolnosti moja mama je pre nekoliko godina pocela tako da kuva s vremena na vreme.U medjuvremenu sam ja procitala nekoliko knjiga o makrobiotici i shvatila koja je razlika izmedju prirodne,nerafinisane i neobradjivane hrane i one da kazem standardne koja obradjivana,rafinisana i koja ima malo hranljivih stvari u sebi.Nadam se da je to dovoljno pa da nastavimo dalje posto mi je pomoc bas potrebna.Zanima me od cega se tacno sastoji PWM i kako se on dobija tj.pravi(ne mislim kako treba da ga spremim pre nego sto ga popijem vec ne koji nacin je napravljen)?Inace jaja nikad ranije nisam jela-sad sam pocela a meso sam jela pilece 1-2 puta nedeljno a sad sam pocela svaki dan

Van mreže Tikica

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 4019
  • Pol: Žena
    • ExYu fitness
Odg: Makrobioticke namirnice
« Odgovor #4 poslato: Jul 05, 2007, 03:26:57 posle podne »
- ovde procitaj za PWM
-Svi znamo sta je rak i kako se on leci..dalje necu da komentarisem to!
-Ja licno vegeterijance ne razumem ali ne komentarisem to jer smatram da je to njihov izbor!
-Kuvati tako "svremena na vreme" je ok kao sto je radila tvoja mama.
-Ti mislis da zelena salata,paradajiz..i ostalo sto kupujes da je prepuno vitamina ..itd..e pa nije...kupi jos neki multi kompleks..  ;)
-Jedi piletinu,belo meso, jedi junetinu, jedi ribu(oslic,tuna), sa jajima-zumncima ne preteruj, belanca krkaj..


Van mreže vlada85

  • Pocasni clan
  • *****
  • Poruke: 1228
  • Pol: Muškarac
Odg: Makrobioticke namirnice
« Odgovor #5 poslato: Jul 05, 2007, 03:35:02 posle podne »
a da li bi nocurak mogao da se upasuje tu negde, ipak je to biljka sa sirokim spektrom dejstava?
over & out

Van mreže Tikica

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 4019
  • Pol: Žena
    • ExYu fitness
Odg: Makrobioticke namirnice
« Odgovor #6 poslato: Jul 05, 2007, 03:37:50 posle podne »
DJ KICKS - butni ga negde .. moze nije problem..samo meso krkaj ima da budes extra !  :evillaugh: :lol:

Van mreže vlada85

  • Pocasni clan
  • *****
  • Poruke: 1228
  • Pol: Muškarac
Odg: Makrobioticke namirnice
« Odgovor #7 poslato: Jul 05, 2007, 03:41:30 posle podne »
a soja je zamena za meso, kao  :lol: :lol: :lol: :lol:

a znam ja devojke koje ne bi menjale meso ni za sta na svetu :evillaugh: :evillaugh: :evillaugh: :evillaugh: :evillaugh:
over & out

Van mreže mila85

  • Rekreativac
  • *
  • Poruke: 61
  • Pol: Žena
Odg: Makrobioticke namirnice
« Odgovor #8 poslato: Jul 05, 2007, 04:11:10 posle podne »
Sto se tice zelene salate,paradajza i ostalog povrca ne mislim da su prepuni vitamina i minerala ali mislim da jesu zitarice celog zrna i alge pogotovo.
Inace i ribu jedem,zumanca ionako ne volim samo su mi problem suplementi.Citala sam o PWM i zanima me posto ja ne treba nesto preterano puno da se nabildujem i ne dizem za ruke preko 2 kg a za noge 4 kg posto sam visoka 168 i imam 49kg-50kg i za sad mi je tesko da dizem vise od toga,povecavacu vremenom,da li bi bilo ok kada bi odmah nakon treninga pojela bananu ili suvo grozdje(pretpostavljam oko 50gr)i corbicu od povrca ili cedjeno voce posto mu treba da se apsorbuje oko 15-20min a taj obrok posle treninga treba da se apsorbuje od 20-40min.
Pre treninga bi jela integralni pirinac i kuvano belo meso kao i sat vremena posle treninga+belanca,a pred spavanje ella sir?Da li je to ok ili je bas neophodno da uzimam whey i ostalo?

Van mreže superchick

  • Iskusni rekreativac
  • *
  • Poruke: 93
  • Pol: Žena
Odg: Makrobioticke namirnice
« Odgovor #9 poslato: Jul 05, 2007, 04:20:10 posle podne »
Pa i piletina je puna antibiotika i kojecega... Tunjevina je puna zive...Nista danas nije "cisto"... :nonono: